Сенсаційна перемога Мітча Еванса та команди Jaguar TCS Racing
у драматичному старті сезону «Формули E» в Сан-Паулу

• Jaguar TCS Racing, чемпіони світу серед команд ABB ФІА «Формули E», розпочинають сезон 2024/25 з перемоги в еПрі Сан-Паулу, де Мітч Еванс здобуває перемогу після старту з P22


• Мітч — перший в історії пілот, що виграв перегони «Формули E», стартувавши з останньої позиції решітки


• Новозеландець лідирує в заліку пілотів після драматичного старту 11-го сезону, що завершився двома червоними прапорами за перегони тривалістю 35 кіл


• Пілот Jaguar TCS Racing Нік Кессіді зійшов із дистанції еПрі Сан-Паулу через пошкодження підвіски, отримане внаслідок гоночного інциденту з М. Гюнтером з DS Penske та П. Верляйном з Porsche



Сан-Паулу, Бразилія, 23.12.2024: Мітч Еванс здобув перемогу в еПрі Сан-Паулу 2024 року, стартувавши з останніх позицій решітки. Це дійсно ефектне повернення команди Jaguar TCS Racing до чемпіонату світу ABB ФІА «Формули E» 2024/25, що має захопливий початок.


Новозеландець здобув свою тринадцяту перемогу в «Формулі E» разом з командою. Він став першим пілотом в історії чемпіонату, що виграв перегони, стартувавши з останньої позиції. Мітч також зрівнявся з Лукасом ді Грассі та Себастьєном Буемі за кількістю перемог із моменту запуску «Формули E» у 2014 році.


Надзвичайно драматичні перегони відбулися після складної першої кваліфікації сезону, у якій Нік лише на десяту долю секунди не дотягнув до дуелей — тобто він почав перегони десятим. Крім того, технічна проблема не дозволила Мітчу встановити час проходження кола в групі B і, як наслідок, він стартував з позиції P22.


Після старту у режимі повного привода обидва пілоти успішно пройшли перше коло: Нік піднявся на одну позицію, а Мітч піднявся на P15, здійснивши неймовірний обгін п’яти автомобілів у четвертому повороті. Після короткочасної їзди за автомобілем безпеки на 3-му колі обидва пілоти продовжували впевнено просуватися вперед. Активувавши режим атаки раніше, щоб піднятися вище, Нік зумів вирватися вперед на 8-му колі, а Мітч став третім до середини дистанції.


Червоний прапор на 21-му колі повернув усіх гонщиків на піт-лейн, призупинивши перегони. Після повторного старту Нік був 6-м, а Мітч — 10-м. Обидва мали у запасі другий цикл режиму атаки. Використавши свій, Нік швидко просунувся вгору і став лідером перегонів, повернувши собі перше місце на 28-му колі, коли пілот Nissan Олівер Роуленд заїхав на піт- стоп, щоб відпрацювати проїзд через піт-лейн. До цього етапу Мітч піднявся на друге місце, зробивши команду Jaguar TCS Racing лідером перегонів. За деякий час до завершення режиму атаки він обігнав Ніка і вийшов на перше місце.


Коли основна група учасників стала щільнішою, Нік опинився затиснутим між Максиміліаном Гюнтером з DS Penske та Паскалем Верляйном з Porsche. Від удару у його I-TYPE 7 зламався механізм системи кермування. Тому на наступному повороті Нік був статистом і не зміг уникнути подальшого зіткнення з Верляйном, унаслідок чого авто водія Porsche перекинулася, що призвело до ще одного червоного прапора.


Після рестарту Нік зміг повернутися до перегонів завдяки зусиллям механіків Jaguar TCS Racing. Хоча і на 15 місці, але був змушений зійти з дистанції за одне коло до фінішу. Вийшовши на рестарт лідером, Мітч обстояв свою позицію на неймовірно напружених фінальних чотирьох колах. Це забезпечило пілоту № 9 команди Jaguar TCS Racing другу перемогу в Сан-Паулу.


Джеймс Барклей, керівник команди Jaguar TCS Racing, підтвердив, що найважливіше після неймовірно напружених і драматичних перегонів — що Паскаль не отримав жодних травм. Нікому не подобається бачити автомобіль догори дном, але те, що пілот не постраждав, свідчить про міцність останніх автомобілів GEN3 Evo. Він також вважає, що Нік провів неймовірні перегони до того моменту, коли зіткнення — не з його вини — пошкодило авто і призвело до інциденту з Паскалем, хоча він весь час ефективно працював з командою над стратегією. Нік був готовий до можливої перемоги або до місця на подіумі, і його виступ знову був на світовому рівні.


«Який заїзд від Мітча та команди — він вийшов з останнього місця і переміг, що просто неймовірно на цьому рівні автоспорту. Це абсолютно блискучий і незабутній результат для всіх нас. Це свідчення роботи всієї команди тут, на трасі, і на базі. Ми також знаємо, що попереду ще багато роботи. Темп у Jaguar I-TYPE 7, безумовно, є, але нам потрібно наполегливо працювати над оптимізацією його повного потенціалу. Будьте певні, саме на цьому ми зосередимося перед Мексикою», — сказав Дж. Барклей.


Мітч Еванс, пілот Jaguar TCS Racing № 9: «Я все ще намагаюся усвідомити цей заїзд — це були божевільні перегони. На першому колі я відіграв 10 місць і досить швидко опинився в основній групі. Після цього мій фокус однозначно змістився на здобуття великих очок і, можливо, місця на подіумі, тому перемога — це неймовірно. Мені трохи пощастило з червоними прапорами, і, звичайно, було приємно бачити, як Паскаль уникнув аварії. Ми дуже добре впоралися зі стратегією, і команда провела мене до кінця, тож треба віддати належне всім у Jaguar TCS Racing — це були чудові перегони».


Мітч Еванс лідирує в Чемпіонаті світу серед пілотів з 25 очками, а його напарник Нік Кессіді йде 16, тоді як Jaguar TCS Racing посідає друге місце в командному заліку.


Другий етап Чемпіонату світу ABB ФІА «Формули E» 2024/25 відбудеться в Мехіко 11 січня 2025 року.



ПРО КОМАНДУ JAGUAR TCS RACING


Jaguar повернувся до перегонів у жовтні 2016 року, ставши першим виробником автомобілів класу люкс, що долучився до «повністю електричних» перегонів Чемпіонату світу ABB ФІА «Формули E». У 2024 році команда Jaguar TCS Racing виграла чемпіонат світу серед команд ABB ФІА «Формули E», що стало першою перемогою Jaguar у чемпіонаті світу з 1991 року. Jaguar також виграв новостворений Трофей виробника з I-TYPE 6 — повністю електричним гоночним автомобілем GEN3 Formula E.


Водії Jaguar TCS Racing Мітч Еванс та Нік Кессіді посіли друге та третє місця відповідно на Чемпіонаті світу 2024 року серед пілотів. Мітч і Нік знову змагатимуться за Jaguar TCS Racing в 11-му сезоні, оскільки «Формула E» переходить в еру GEN3 Evo. В 11-му та 12-му сезонах GEN3 Evo буде вдосконалено технічні характеристики єдиного у світі повністю електричного гоночного автомобіля з нульовим рівнем викидів вуглецю, включно з новими силовими агрегатами та повним приводом на певних етапах кваліфікації та перегонів.


Команда Jaguar TCS Racing також підтвердила свою довгострокову прихильність до Чемпіонату світу ABB ФІА «Формули E», підписавши контракт на участь в ері GEN4, яка розпочнеться у 2026 році та триватиме впродовж 13–16-го сезонів.


Поряд зі своєю концепцією повністю електричного привода, «Формула E» є унікальним явищем у світі автоспорту з огляду на вибір місць проведення перегонів. Під час Чемпіонату світу 2024/2025 багато гонок проводитимуться на тимчасових міських трасах у центрі найбільших міст світу, як от Сан-Паулу, Ед-Дірійя, Токіо та Монако. Серед інших нових місць проведення — Маямі, а фінал сезону знову пройде в Лондоні, де гонки відбудуться в межах двох гоночних уїк-ендів.


Як офіційна команда виробника у «Формулі E», Jaguar TCS Racing розробляє власну силову установку, до складу якої входить мотор-генератор, трансмісія, інвертор та задня підвіска. Jaguar, через свого довгострокового технічного партнера «Формули E» Fortescue WAE, надасть Envision Racing свою силову установку для ери GEN3 Evo.


З метою контролю витрат, шасі з вуглецевого волокна та акумуляторна батарея є загальними компонентами, які однакові для усіх одинадцяти команд. Це дає змогу зосередити увагу на розробці ефективних та легких силових установок для електромобілів, які покращать експлуатаційні характеристики та збільшать запас ходу майбутніх електромобілів компанії JLR.


Як перший «повністю електричний» чемпіонат світу, «Формула-E» дозволяє команді тестувати та розробляти нові технології для електромобілів у середовищі з високим рівнем вимог. Ці змагання продовжують залишатися випробувальним стендом для місії команди «Перегони заради інновацій», що дає змогу робити висновки з «перегонів заради дороги» та «дороги заради перегонів», щоб сформувати електричне майбутнє. Майбутнє, яким захоплюється Jaguar, і яке присвячене створенню переваг для суспільства, мінливому світу мобільності, раціональному розвитку та клієнтам. Завдяки місії «Перегони, що надихають», Jaguar TCS Racing прагне надихати майбутнє покоління позитивно впливати на планету та спільноти. Від змагань на першому в світі чистому вуглецевому гоночному автомобілі до підтримки та навчання наступного покоління інженерів та професіоналів автоспорту.  Дізнатися більше https://media.jaguarracing.com/