Вісімдесят років існування бренду Jaguar означає 80 років існування легендарного дизайну. За останні вісім десятиліть ми можемо простежити формування деяких ключових елементів дизайну. Саме вони роблять сім'ю Jaguar такою впізнавальною.
У другій частині ми почнемо з 1960-х років і прослідкуємо, як створювалась легендарна спадщина. Адже саме в цей час відбувалося становлення знакового дизайну Jaguar. Саме цей період продовжує бути джерелом натхнення при створенні сучасних автомобілів.
Американський журнал "Road & Track" колись називав автомобіль Jaguar E-type «найбільш жаданим ласим шматочком, відомим людству», і з того часу став одним з найулюбленіших прикладів британського автомобільного дизайну. Автомобіль E‑type шанували з моменту його створення.
Прем'єра E-type відбулася в Женевському автосалоні в 1961 році, так само як колись це відбулося для моделі XK120. І знов всі суперники опинились в тіні. І знову кардинально змінилось бачення автомобілів спортивного типу. Автомобіль став чудовим втіленням котячої грації, повністю виправдавши своє ім'я Jaguar. З неймовірно довгим і елегантним капотом і обтічним дизайном в стилі монокок, E-type втілив в собі привабливу форму та вражаючу функціональність.
З 3,8-літровим рядним шестициліндровим двигуном його продуктивність відповідала його зовнішньому вигляду. E‑type з повністю алюмінієвою полегшеною конструкцією був гоночної версією. З 18 запланованих автомобілів були побудовані тільки 12 екземплярів. Вони стали легендою, яку відродили в 2014 році, завядки проекту Missing Six
“Jaguar в 1950-х і 1960-х роках був дійсно крутим, сучасним брендом. Хоча вони були не дуже послідовними, і машини не мали сильної сімейної схожості, але основні цінності марки - почуття хвилювання, чистота ліній - керували всім"
Ян Каллум
Директор з дизайну Jaguar
Побудований в умовах високої секретності, XJ13 призначався для змагань в Ле-Мане. Але через зміни в регулюванні і акценту на виробництві серійних автомобілів, цілий проєкт зупинився.
Форма XJ13 була шедевром. І хоча лише один екземпляр цього автомобіля був збудований, він став належною даниною поваги до роботи Сайера, який назавжди сформував виразний дизайн Jaguar. Компактний, обтічний, з котячою грацією - під капотом він був обладнаний вражаючим двигуном V12.
Хоча автомобіль ніколи не реалізував свій гоночний потенціал, XJ13 вийшов на трасу в 1971 році в рамках маркетингової кампанії автомобіля E‑type, щоб продемонструвати двигун V12. Автомобіль XJ13 був першим Jaguar, який оснастили двигуном V12 ще в 1966 році.
Під час зйомок одне колесо з магнієвого сплаву вийшло зі строю, і машина злетіла с траси. Перебуваючи за кермом, Норман Дьюїс (Norman Dewis) вимкнув двигун у повітрі, тож обійшлося без серйозних травм. Автомобіль XJ13 був відновлений і зараз є достойним представником колекції Jaguar Heritage. На сьогодні він вважається найціннішим і, мабуть, найпривабливішим автомобілем Jaguar усіх часів.
Jaguar XJ6 був останнім автомобілем, розробленим сером Вільямом Лайонсом, і став втіленням його виразного стилю. Вільямом Лайонсом відкрито пишався своїм дизайном і навіть брав участь в рекламній кампанії, заявляючи, що автомобіль XJ6 - «найвеличніший Jaguar всіх часів». Можливо, він мав рацію. Автомобіль XJ6 успішно замінив існуючий модельний ряд седанів Jaguar і став самим довгоживучим творінням Лайонса.
Форма кузова автомобіля XJ6 була геніальним шедевром Лайонса. В епоху, коли інші автомобілі почали втрачати свій характер, ідентичність Jaguar стала очевидною.
Вплив автомобіля XJ6 все ще відчувається і сьогодні. Саме ця модель надихнула майбутнього директора по дизайну Jaguar Яна Каллума. Коли йому було всього 14 років, Каллум написав лист Біллу Хейнсу (Bill Heynes), віце-голові Jaguar, з проханням дати пораду і приклав деякі з його власних дизайнів автомобілів. Відповідь Хейнса був обнадійливою, він порадив Каллум вдосконалити свою майстерність, вивчаючи малювання та інженерну графіку, і сказав, що Каллум має хист до дизайну та відчуття стилю. Тож надихнувшись автомобілем XJ6 і отримавши позитивний відгук від Хейнса, Каллум серйозно зацікавився автомобілями, особливо моделями Jaguar.
Задача замінити культовий автомобіль E‑type була покладена на Малкольма Сайера. Його XJ-S міг похизуватися кращими аеродинамічними характеристиками, ніж його попередник, завдяки його "літючими" контрфорсам та збільшеним заднім вікнам.
Нові правила безпеки означали, що необхідно відійти від вільного і легкого духу, властивого для моделі E‑type в 1960-х роках. Але розкіш й характерна для Jaguar виразність залишились незмінними.
Модель XJ-S також презентувала третій повністю оригінальний шестициліндровий двигун Jaguar об'ємом 3,6 літра. Оновлений двигун V12 зробив свій внесок в загальну атмосферу розкоші та водночас розкрив спортивний потенціал автомобіля.
Так само, як автомобіль XK120 представив світу шестициліндровий двигун Jaguar, XK8 представив перший в світі двигун V8 від Jaguar.
На дизайн нової моделі надихнули культові автомобілі Jaguar минулих років. Хоча тепер, коли компанія перебувала під контролем концерну Ford, було логічним,що саме Джефф Лоусон (Geoff Lawson) і команда розробників Jaguar приймали рішення щодо нового спортивного автомобіля Jaguar.
Спадщина чітко прослідковується в новому дизайні, який надає минулим образам Jaguar обтічну форму, що відповідає всім сучасним вимогам простору, безпеки і розкоші. Автомобіль XK8 став найбільш продаваним спортивним автомобілем в історії Jaguar в той час.